Sta je er bewust bij stil dat tekeningen of verhalen de blik van een kind kunnen verruimen?
Ja.
Hoe zou je je eigen werk omschrijven? Wat is het meest kenmerkend voor jouw stijl?
Mijn eigen stijl zou ik omschrijven als dromerig, met een surrealistische tint. Mijn illustraties zijn conceptueel heel sterk en nemen je mee naar een uniek universum van sterke kleuren en handgemaakte texturen.
Wat is voor jou het mooiste compliment dat je kunt krijgen over je werk?
Alle complimenten zijn anders, en geven mij sowieso een boost. Als de mensen geraakt zijn in het algemeen, dat is het mooiste compliment.
Werk je met een vaste structuur of laat je je leiden door inspiratie?
Dat hangt er erg van af. Ik heb een vaste structuur nodig voor o.a. administratie en alle andere dingen die niets met de creatie op zich te maken hebben. Ik moet toch iedere dag klaarstaan voor het creatieve proces van het illustreren.
Wat of wie zijn je grootste inspiratiebronnen?
Dit zijn er veel! O.a. Astrid Lindgren, muziek, cinema, fotografie, schilderkunst... Alles rondom mij eigenlijk.